آخرین اخبار
کد مطلب: 80813
سرشماري کشاورزي در چهارمحال وبختياري آغاز شد
تاریخ انتشار : 1393/07/06 06:08:07
نمایش : 1393
همزمان با آغاز طرح سرشماري عمومي کشاورزي درکشور، آيين نمادين آغاز سرشماري کشاورزي در استان چهارمحال وبختياري روز شنبه با حضور استاندار و جمعي از مسئولان استان درمدرسه آيت الله کاشاني شهرکرد برگزار شد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از ايرنا، استاندار چهارمحال وبختياري در اين مراسم جمع آوري اطلاعات براي برنامه ريزي هاي کلان و برنامه ششم توسعه را از اهداف طرح سرشماري عمومي کشاورزي عنوان کرد.


'قاسم سليماني دشتکي' ادامه داد: در سرشماري عمومي کشاورزي چهارمحال وبختياري که همزمان با کشور اجراي مي شود، حدود 100 آمارگير مشارکت مي کنند.

وي اظهارداشت: در اين سرشماري اطلاعات جنسيتي، ميزان تحصيلات و سواد فعالان کشاورزي، تعداد بهره برداران، تنوع محصولات باغي و زراعي درمناطق مختلف جمع آوري مي شود.

سليماني افزود: پيش بيني مي شود اطلاعات 67 هزار بهره بردار کشاورزي در استان جمع آوري و ثبت شود.

'اسماعيل عامري گلستان'معاون برنامه‎ريزي استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين آيين تهيه آمار دقيق براي برنامه‎ريزي را مهم‎ترين هدف اين سرشماري عنوان کرد و گفت:اين استان به 100 حوزه تقسيم شده و در هر کدام از اين حوزه ها يک نفر مامور سرشماري بر اين امور نظارت دارد .

وي بهره‎برداران را جامعه هدف اين سرشماري دانست و افزود: با توجه به مطالعات صورت گرفته 176هزار بهره‎بردار در سراسر استان پيش بيني شده است.

عامري گلستان افزود:در اين سرشماري در بخش باغداري از 200متر مربع به بالا، زراعت 400 متر مربع به بالا و دام سنگين بيش از يک راس، دام سبک بيش از دو راس و طيور نيز از 10 تا بيشتر جزء اين آمار محسوب مي‎شوند.

طرح سرشماري عمومي کشاورزي از پنجم مهرماه تا 18 آبان ماه در کشور اجرا مي شود.
انتهاي پيام /*

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس